Kundportalen – ditt verktyg till framgång på utbildning.se

 

Som kund hos utbildning.se får du tillgång till vår kundportal där du kan se statistik och enkelt lägga till, ta bort eller uppdatera kurs- och företagsinformation. Genom att lära känna kundportalen kan du på ett enkelt sätt få kontroll över samarbetet.

Kundportalen är uppdelad i olika steg och sektioner. Här går vi igenom vad som är bra att tänka på och vilka möjligheter kundportalen ger dig.

 

1. Håll dina sidor uppdaterade!

Det är viktigt att alltid hålla dina sidor uppdaterade och aktuella. Genom ditt digitala skyltfönster är du sökbar och jämförbar dygnet runt. I kundportalen kan du snabbt och smidigt lägga till, ta bort och uppdatera information som startdatum, kursbeskrivning, pris, erbjudanden och mycket mer.

Det kan ta några timmar innan uppdateringen syns live på sajten. Och glöm inte bort att förhandsgranska sidan så att det blir som du har tänkt dig.

💡 Lästips!
Så sticker du ut på utbildning.se → 

 

2. Ta hand om dina leads!

Hur snabb du är på att återkoppla kan vara avgörande för om du får in en ny deltagare eller inte. I kundportalen kan du enkelt och smidigt få en bra överblick på inkomna intresseanmälningar och hantera dina bokningsförfrågningar. Du kan även sätta upp autosvar som skickas direkt till personen som visat intresse för dina utbildningar eller ditt företag. På så sätt får du personen att känna sig bekräftad och försäkrad om att hens förfrågan kommer att bli besvarad.

 

3. Följ upp och analysera statistiken

För att hålla koll på hur det går för dina utbildningar på utbildning.se är det alltid bra att kontinuerligt följa upp statistiken. I kundportalen kan du bland annat se hur många sidvisningar dina utbildningar och din företagsprofil haft, hur många som har klickat sig vidare till din webbplats och hur många intresseanmälningar som kommit in. Om du har videopresentationer på dina sidor kan du se hur många uppspelningar/visningar videon har. Du kan även exportera statistiken om du vill spara ner den på datorn eller dela den med en kollega.

 

5. Låt tidigare deltagare skryta åt dig!

Vi vet att recensioner och tidigare kundomdömen är en viktig del för våra användare i valet av utbildning. Låt tidigare deltagare hjälpa dina framtida deltagare i sitt beslutsfattande. I kundportalen kan du skapa egna utvärderingsmallar och skicka ut till dina deltagare. Du kan även hämta en kod som gör att du kan spegla dina recensioner från utbildning.se till din egen webbplats. 

💡 Lästips! 
Så visar du upp dina recensioner → 


Vill du ha mer tips och guidning i kundportalen? Kontakta oss för en genomgång eller ta hjälp av vår handbok med detaljerade instruktioner som du hittar på startsidan i kundportalen. 

Välkommen till Kundportalen!

Sandra Callermo

Site Manager på utbildning.se, kurser.se och aktivitet.se