Bothniagruppen har varit kund hos utbildning.se sedan 2018. Företaget är beläget i Luleå och erbjuder kvalitetssäkrade utbildningar över hela Sverige. Såväl traditionella utbildningar som webbutbildningar inom bland annat bygg, arbetsmiljö, teknik, transport, IT och säkerhet.
Som utbildningsföretag var Bothniagruppen i behov av att effektivt nå fram till sin målgrupp. De behövde en stabil plattform som kunde hjälpa dem att basunera ut budskapet kring deras utbildningar och generera fler leads. Samtidigt sökte de efter en pålitlig samarbetspartner med specialistkompetens inom digital marknadsföring.
Med över ett decenniums erfarenhet och spetskompetens inom utbildningsbranschen har vi på utbildning.se djup förståelse för hur du bäst marknadsför utbildningar digitalt. 80 procent av användarna konverterar direkt på utbildning.se tack vare vår gedigna inblick i sökprocessen och kunskap om hur personer söker, hittar och jämför utbildning online.
Genom rätt investeringar och ett nära samarbete med utbildning.se ökade Bothniagruppen sina direkta bokningar från ett värde av 6 000 kronor till 240 000 kronor på bara ett år. Under 2020 fick de dessutom in leads till ett värde av 820 000 kronor. Linus Josefsson, som arbetar på marknadsavdelningen på Bothniagruppen, är skicklig på att ta tillvara på de intresseanmälningar som kommer från utbildning.se. Hela 66 procent av dem som skickar en intresseanmälan till Bothniagruppen bokar kursen inom två veckor. Under första kvartalet 2021 har de redan nått direkta bokningar till ett värde av 97 000 kr och 250 000 kr i leadsvärde.
Linus Josefsson, Bothniagruppen
Vill du veta mer? Kontakta oss!