Kort och koncist är ett vinnande koncept
Personer som besöker en webbsida stannar oftast längre om det ges en tydlig översikt över innehållet. Därför är kortfattat, målgruppsanpassat och lättläst nyckeln till en vinnande publicering. Här är checklistan att ha i bakhuvudet:
• Tydliga och beskrivande rubriker.
• Optimerad text utifrån bra nyckelord som beskriver utbildningen (max fem stycken).
• Texten är lättläst med korta stycken, mellanrubriker och gärna punktlistor.
• Alla eventuella frågor om utbildningen besvaras i texten.
• Alltid aktuell information – uppdatera så fort du har ett nytt startdatum.
Säg det med en bild
Bilder ger ett mer livfullt intryck och gör informationen mer lättsmält. Med rätt bild kan du
förstärka känslan som förmedlas i texten. Varje företagspresentation och utbildning bör innehålla minst en högupplöst bild som känns relevant för utbildningen.
Video – viktigare än du tror
YouTube är idag världens största sökmotor för video. Video växer explosionsartat och användare tittar på allt från how to-guider till utförliga video-recensioner av olika produkter. Med video kan du aktivera helt andra känslor än vad du kan göra med text. För dig kan det innebära att du kompletterar din presentation med en video som förklarar eller visar delar från din utbildning, eller där tidigare deltagare får berätta om deras upplevelser av utbildningen. Med video kan du stärka ditt varumärke och öka chanserna till konvertering.
Recensioner hjälper dig att sticka ut
utbildning.se är Sveriges största jämförelsesite för kompetensutveckling. Med recensioner ökar du din exponering i våra sökresultat. Genom att uppmana tidigare kursdeltagare att recensera dina utbildningar kan du även hjälpa framtida kursdeltagare i sin beslutsprocess.
Följ upp
En bra publicering leder ofta till både intresseanmälningar och bokningsförfrågningar. Öka bokningsfrekvensen genom att ringa eller maila personen som lämnat en intresseanmälan så snart som möjligt, men senast inom en till två arbetsdagar.
Satsa på att synas
Ta reda på när din viktigaste period är och satsa på att synas mer genom annonsering i Nyhetsbrev, Priority listing, Riktat utskick eller någon annan av våra tjänster. Prata med oss för att få tips och vägledning för din verksamhet!