Han ger kunderna en trygg start på samarbetet

 

Under två år har Johan Geiser arbetat med att hjälpa och vägleda kunder till framgång. Som Customer Success Manager får Johan arbeta tätt med både nya och befintliga kunder på utbildning.se och kurser.se och förse dem med det stöd de behöver.


johan-g-blob
– Mitt mål är att våra kunder ska få ut så mycket som möjligt av våra tjänster och se oss som en trygg och långsiktig samarbetspartner i sitt marknadsföringsarbete.

 

Johan har under sin karriär alltid arbetat med någon form av marknadsföring och såg en spännande möjlighet att få applicera sina kunskaper och sitt brinnande intresse för kundservice på Educations Media Group (numera Keystone Education Group). Idag leder han ett Customer Success-team med målet att skapa långsiktiga relationer med kunder på den svenska marknaden.

– Vi vill skapa långsiktiga relationer med våra kunder och därför är det viktigt att vi ser till att vårda den relationen på bästa sätt. Med en Customer Success ger vi våra kunder en dedikerad kontaktperson som fokuserar 100 procent på att hjälpa dem att lyckas, säger Johan.

 

Hur ser du till att kunderna lyckas på utbildning.se?

– Att lyssna in och förstå kundens utmaningar och önskemål är det viktigaste i mitt arbete. Som ny kund på utbildning.se och kurser.se ser jag till att kunden får en tydlig och smidig onboarding för den bästa möjliga starten på samarbetet, säger Johan och fortsätter:

– Vi arbetar tätt ihop för att ta fram den bästa lösningen för kunden. Framgång kan se olika ut för alla men framgång för mig är när kunden uppnår de mål och förväntningar de har på vårt samarbete. Det leder inte bara till framgång på utbildning.se utan bidrar även till att deras egen verksamhet kan växa.

 

Julia Andersson

Inbound Strategy & Marketing Specialist